Etwinning projekti bazirani na ciljevima održivog razvoja
Vrtići „Zvončica“, „Zeka“, „Zvezdice“, „Snežana“ i „Šumica“ učestvuju u etwinning projektu „Little
citizen – big Impact“ . Projektne aktivnosti su fokusirane na teme participativne demokratije i
aktivnog građanstva u predškolskom obrazovanju. Osnovni cilj projekta je da se deca uključe u
zajedničku komunikaciju i demokratske procese (da nauče da poštuju rodnu ravnopravnost, starost, etničku pripadnost ili invaliditet. Partneri koji učestvuju u projekti su Srbija, Hrvatska, Estonija i Turska. Tokom projekta, partnerske škole će koristiti pripovedanje, dramu i odgovarajuće metode koje će omogućiti deci da budu aktivno uključena. Sve partnerske škole će razmenjivati materijale tokom procesa kreiranja rečnika lepih reči i kolaborativne priče na jezicima partnerskih ustanova, deca će se upoznati sa simbolima partnerskih zemalja, sa pravima i obavezama građana i dece, nastavnici (roditelji) će se upoznati sa pričama o istorijskim ličnostima koje su imale značajan uticaj na demokratiju, deca će kroz dramske aktivnosti i na taj način će se kod njih razvijati empatija i razumevanje emocija ostalih pripadnika zajednice.
Vrtiću „Zvončica“ priključila se škola „Đuro Salai“ , tako da su učenici u saradnji sa pedagogom škole i decom iz vrtića realizovali projektne aktivnosti vezane za lepe i ružne reči koje izazivaju pozitivne ili negativne emocije. Pomenute aktivnosti imale su cilj da razvijaju empatiju dece i učenika, da im se ukaže na važnost načina na koji komuniciramo sa drugima.
U etwinning projektu „Small green Steps“ učestvuju vrtići „Zeka“, „Snežana“, „Zvezdice“, „Sanda
Marjanović“ i „Neven“. Osnovni cilj projekta je učenje o održivom korišćenju i zaštiti voda i morskih resursa, upoznavanje sa osnovnim principima cirkularne ekonomije, upoznavanje sa prevencijom zagađenja i zaštiti biodiverziteta , uzrocima i posledicama klimatskih promena. Tokom projekta učesnici će organizovati male „zelene“ akcije u svojim vrtićima ili se priključiti akcijama lokalne zajednice.